Browsing by Author "Merginawati, Risma"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDIFFERENCES IN BUSINESS ETHICAL PERCEPTIONS BETWEEN SALES PEOPLE AND BUSINESS STUDENTS(International Conference on Business, Entrepreneurship and Management 2012, San Beda College, 2012-01-25) Setiadi, Nugroho J.; Puspitasari, Devy M.; Merginawati, RismaEthic and personality are two important things for a business organization. In terms of work place, it is important to know that someone who workid' at personal selling (salespeople) sometimes violates the moral and ethical dimensions of their profession. This is the reason why the study aimed to examine the differences in business ethi~al"~erce~tiobentsw een salespeople and the prospective personal selling people(e.g. business students) and to compare their perceptions based on gender differences. 200 samples participated in this study, and a number of hypotheses have been tested empirically. Results of the study indicate that gender differences differ in the four dimensions of ethics, namely: moral development, ethical value system, sensitivity to ethical issues, and ethical behavior. However, in general, empirical results showed no differences in gender for the examination of ethical behavior. Interesting finding showed that there are significant differences in perceptions of business ethics and personality between business students and people who have already work personal selling.
- ItemPERSEPSI PERSONAL SELLING DAN CALON PERSONAL SELLING ATAS ETIKA BISNIS BERDASARKAN ASPEK-ASPEK DEMOGRAFI(Universitas Widyatama, 2010) Merginawati, RismaEtika bisnis dan kepribadian merupakan dua hal yang penting bagi sebuah organisasi bisnis. Hal ini penting terkait dengan kondisi atau lingkungan kerja seorang personal selling yang kadang melakukan tindakan yang melanggar berbagai dimensi moral dan etika. Penelitian ini dimaksudkan untuk menguji perbedaan persepsi antara personal selling dengan calon personal selling (mahasiswa) serta untuk membandingkan persepsi mereka berdasarkan perbedaan aspek demografi. Sejumlah hipotesis diajukan untuk dibuktikan secara empiris pada penelitian ini. Pengujian hipotesis dilakukan dengan menggunakan Mann-Whitney U Test untuk menguji signifikasi hipotesis komparatif perbedaan independent. Test ini merupakan test yang terbaik untuk hipotesis komparatif dua sample independen yang berbentuk ordinal. Sampel yang diambil terdiri dari 100 personal selling dan 100 calon personal selling. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa laki-laki dan perempuan berbeda setidaknya meliputi empat dimensi mengenai etika, yaitu: pengembangan moral, sistem nilai etika, sensitivitas untuk isu-isu etis, dan perilaku etis. Studi ini juga menghasilkan sebuah temuan bahwa terdapat perbedaan yang signifikan antara persepsi mahasiswa Bisnis dengan mereka yang sudah berprofesi sebagai personal selling atas etika personal selling dan kepribadiannya.