Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Haerudin"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING MODEL OF THINK PAIR SHARE (TPS) TO LEARN NATURAL SCIENCE STUDENTS GRADE V ELEMENTARY SCHOOL
    (International Journal of Psychosocial Rehabilitation, Vol. 24, Issue 1, 2020) DS, Yulistina Nur; Haerudin; Safitri, Eka; Tresnawati, Rina
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh dari model cooperative learning tipe think pair share (TPS) terhadap hasil belajar IPA siswa kelas V SDN Margasari II Kecamatan Telukjambe Timur Kabupaten Karawang Tahun Pelajaran 2018/2019. Penelitian ini merupakan jenis penelitian kuantitatif. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah seluruh siswa SDN Margasari II Kecamatan Telukjambe Timur Kabupaten Karawang. Peneliti mengambil sampel sebagian dari anggota populasi maka didapat sampel 58 orang siswa dengan jumlah siswa kelas eksperimen sebanyak 29 siswa dan kelas kontrol sebanyak 29 siswa. Teknik pengumpulan data melalui hasil belajar siswa pada mata pelajaran IPA. Teknik analisis data untuk menguji hipotesis dilakukan dengan perhitungan Test Of Homogenity Of Variance. Hasil dinyatakan valid 20 dari 40 butir instrumen yang diujicobakan. Perolehan nilai rata-rata kelas kontrol sebesar 76,72 sedangkan perolehan nilai ratarata kelas eksperimen sebesar 80,69. Hasil dari uji reabilitas diperoleh nilai sebesar 0,806. Hasil pengujian hipotesis, terdapat pengaruh yang signifikan antara model cooperative learning tipe think pair share (TPS) terhadap hasil belajar siswa pada mata pelajaran IPA. Hal ini diperoleh rhitung 0,806 ≥ r tabel 0,355 dengan signifikansi 0,05 dan n= 58 menunjukkan bahwa hipotesis diterima. Dari hasil penelitian ini dapat disimpulkan bahwa model cooperative learning tipe think pair share (TPS) dengan hasil belajar siswa mata pelajaran IPA memiliki pengaruh yang signifikan.
  • No Thumbnail Available
    Item
    THE RELATIONSHIP BETWEEN ISLAMIC RELIGIOUS EDUCATION LEARNING OUTCOMES AND COMMENDATION ON STUDENTS
    (International Journal of Psychosocial Rehabilitation, Vol. 24, Issue 1, 2020) Haerudin; Harmawati; Z Supri, Ida
    In this study aims to discuss and find out the relationship between PAI learning outcomes and commendable morals in grade IX students of Nurussalam Karawang Islamic Middle School. The research method used in this study is a quantitative research method with the type of correlation research. The population is all 120 Nurussalam Islamic Junior High School students and the sample is class IX students in the 2018/2019 academic year Nurussalam Islamic Junior High School, amounting to 60 people. The technique of collecting data uses the instrument of learning outcomes and the questionnaire of the laudable character of class IX students in 2018/2019 Islamic Nurussalam Middle School. Based on the results of the study showed a significant relationship between PAI learning outcomes with commendable morals in class IX students of Nurussalam Islamic Middle School, Karawang District with a strong closeness. This shows with the acquisition of the value of tcount is 7.966. The value of table with N = 60 at the error level of 5% is 2.002. Tcount> t table then Ho is rejected and Ha is accepted.

PTI copyright © 2002-2025

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback